رمز من - ramzeman
زارع پور در صحن مجلس:

70 درصد خدمات دولت بصورت الکترونیکی به انجام می رسد

70 درصد خدمات دولت بصورت الکترونیکی به انجام می رسد به گزارش رمز من، وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات در مورد میزان تحقق دولت هوشمند و اجرای شبکه ملی اطلاعات کشور، اظهار داشت: 70 درصد خدمات دولت بصورت الکترونیکی به انجام می رسد.



به گزارش رمز من به نقل از مهر، عیسی زارع پور، وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات در جلسه علنی امروز (یکشنبه ۳ تیر ماه) مجلس شورای اسلامی در مورد میزان تحقق دولت هوشمند و اجرای شبکه ملی اطلاعات کشور، اظهار داشت: در زمان رأی اعتماد گفتم تلاش خواهیم کرد تمام خدمات دولت را تا پایان دولت سیزدهم بوسیله یک پنجره واحد به مردم ارائه نماییم.
وی متذکر شد: با همراهی دولت و مجلس و در قوانین بودجه سنواتی و لایحه برنامه هفتم توسعه همه دستگاهها را مکلف کردیم تا خدمات خودرا بوسیله پنجره واحد ارایه کنند. امروز پنجره ملی خدمات دولت راه اندازی شده و بیش از ۷۰ درصد خدمات دولت بصورت الکترونیکی بوسیله این پنجره ارائه می شود و حدود ۵۰۰ خدمت به شکل هوشمند به مردم ارائه شده است.
وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات اظهار داشت: دیگر نیازی به مراجعه حضوری مردم و ارسال مدرک وجود ندارد، برای مثال، مردم می توانند با مراجعه به پنجره ملی خدمات دولت هوشمند کارنامه دانش آموز خودرا ببینند.
۹۹ درصد دستگاهها به پنجره ملی خدمات هوشمند متصل شده اند
زارع پور اشاره کرد: ۵۰۰ خدمت در پنجره ملی خدمات بصورت هوشمند به مردم ارائه می شود و امروز ۹۹ درصد دستگاهها به جز یک دستگاه، به پنجره ملی خدمات هوشمند متصل شده اند. حتی دستگاه قضا نیز تمام خدمات خودرا بوسیله این پنجره به مردم ارائه می کند. تنها دستگاهی که به پنجره ملی خدمات هوشمند متصل نشده، وزارت امور خارجه است و علت آن هم ملاحظات ایرانیانی است که در خارج از کشور هستند.
وی اضافه کرد: تا حالا ۴۸ میلیون نفر در این پنجره واحد احراز هویت شدند، یعنی ۷۰ درصد مردم بالای ۱۸ سال حداقل یک دفعه به پنجره ملی خدمات دولت هوشمند مراجعه نموده اند و روزانه سه میلیون نفر بوسیله این پنجره خدمات دریافت می کنند.
وزیر ارتباطات با اعلان اینکه پنجره ملی خدمات دولت هوشمند بوسیله اتحادیه بین المللی مخابرات به عنوان طرح برتر سال در سال قبل عرضه شد، اظهار داشت: به جهت اینکه خدمات به شکل هوشمند ارائه شود، لازم است دستگاهها به هم لینک شوند که به پشتوانه قانون داده و اطلاعات ملی که در مجلس شورای اسلامی به تصویب رسید، عدم ارائه اطلاعات ازطریق یک دستگاه به دستگاه دیگر جرم انگاری شد.
وی اشاره کرد: امروز تعداد ترافیک هایی که روی مرکز ملی تبادل اطلاعات وجود دارد، به ۸ میلیارد رسیده است در صورتیکه در سال ۱۳۹۹، ۱.۵ میلیارد بود. همین طور برمبنای برنامه هفتم توسعه، باید سالانه ۲۰ درصد از خدمات دستگاهها هوشمند شود که تا پایان امسال حداقل ۳۰ درصد خدمات به شکل هوشمند خواهد شد و تا پیش از پایان برنامه، تمام خدمات دولت هوشمند می شود.
پنجره ملی خدمات هوشمند موجب حذف امضاهای طلایی می شود
زارع پور با اشاره به این که تا حالا تنها ۲۰ تا ۲۵ کشور پنجره ملی خدمات هوشمند با این کیفیت دارند، اظهار داشت: این پنجره ملی موجب کاهش مراجعات حضوری، حذف امضاهای طلایی و از میان رفتن فساد در دستگاهها خواهد شد.
وی درباره ی وضعیت اجرای شبکه ملی اطلاعات کشور، اظهار داشت: شبکه ملی اطلاعات بیش از ۱۵ سال است که مورد تاکید مقام معظم رهبری بوده است، با کوشش های انجام شده در دولت سیزدهم حالا این پروژه بیش از ۶۵ درصد پیشرفت داشته است، یعنی در کمتر از سه سال پروژه شبکه ملی اطلاعات بیش از دو برابر پیشرفت کرده است.
وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات اظهار داشت: یکی از زیرساخت های لازم برای پروژه مذکور، فیبر نوری است که حالا ۴۰ درصد کشور از فیبر نوری برخوردار می باشند. همین طور زیرساخت دیگری که برای این پروژه لازم بود، پشتیبانی از سکوهای داخلی است که امروز تعداد کاربران فعال در سکوهای داخلی بیش از پنج تا ۱۰ برابر شده است. برای مثال، کاربران حاضر در ایتا به بالای ۳۰ میلیون و ۵۰۰ هزار فعال رسیده و حضور مردم در پلت فرم های داخلی ۱۰ برابر شده است. امروز سکوهای داخلی ما این قابلیت را دارند که به ۱۰۰ میلیون کاربر در پیامرسان های داخلی خدمات عرضه کنند، اما قبلاً آرزوی تعدادی از مسئولان بود که پیامرسان های داخلی بتوانند ۲۰ میلیون کاربر داشته باشند.


منبع:

1403/04/03
11:26:18
5.0 / 5
223
تگهای خبر: اطلاعات , الكترونیك , خدمات , راه اندازی
اگر مطلب را پسندیدید لایک کنید
(1)
(0)
تازه ترین مطالب مرتبط
نظرات بینندگان در مورد این مطلب
نظر شما در مورد این مطلب
نام:
ایمیل:
نظر:
سوال:
= ۶ بعلاوه ۴
رمز من - Ramzeman
ramzeman.ir - حقوق مادی و معنوی سایت رمز من محفوظ است

رمز من

فناوری اطلاعات و امنیت